words can actually hurt

som nog många vet tog en 14 årig tjej livet av sig själv den 10 oktober pågrund av mobbning. hon var inte den enda som tog livet av sig själv den dagen. ungefär 2000 människor tar självmord varje dag. jag tycker att det var bra att hon har fått den uppmärksamheten hon har fått nu det senaste, eftersom att det på något sätt kanske får folk att tänka till. förstå att det faktiskt gör ont att få höra hur värdelös man är, hur äcklig, ful och idiotisk man sägs vara. det gör faktiskt ont. att höra hur känslig man är ibland, hur överdriven man är för att man på något sätt har nått sin gräns och bryter ihop. för att man inte orkar vara stark längre.
 
jag förstår inte riktigt heller varför folk inte kan få vara som dem vill, utan att folk alltid ska lägga sig i andras liv. kommentera och nedvärdera. det spelar ingen roll hur smal eller tjock man är, hur smart eller osmart man är. om man är samhällets "ideal" av vacker eller inte, om man är gay, bi eller straight. vi alla är lika mycket värda.
 
det gör ont i mitt hjärta. jag förstår faktiskt inte att det finns människor som kan göra illa någon så pass mycket att personen inte orkar leva längre. 
 
Tumblr_maprwjjhbz1rzwmeuo1_500_large
Tumblr_ltjvxmyeod1qc0zrfo1_1280_large
 
Tumblr_mb5bxryyh61rd24tao1_500_large
 
 

kommentarer
♡ linah

snygg blogg!

2012-10-18 @ 23:06:53
URL: http://linaheve.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0