we have watched the same moon

Idag lyssnar jag på alldeles för hög musik. Den sortens musik som min mamma skulle säga är alldeles för skrikig.
Idag sparkar jag runt stenarna på vägen med mina nya Dr.Martens skor. Jag bryr mig inte. För när huden sakta tappar sin färg, och dina ögon blivit matta. Vad spelar det då för roll? 

Vi har tittat på samma måne, tänkt samma tanke, känt samma sak. Kommer jag leva ensam? Det finns 7 biljoner människor i världen. Här finns jag. Kanske på andra sidan jordklotet, kanske i samhället bredvid. Just du och jag är lika. Perfekta. För varandra. Själsfränder. Soulmates. Spelar det någon roll då? När ögonen blivit klara och huden fått tillbaka sin rodnad. Spelar det någon roll?
 

kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0