2012

Jag antar att jag följer strömmen och gör en liten kort beskrivning av året. 
 
Januari: Den månaden var nog en av dem värsta men och en av dem bästa. Jag fick veta att en av mina närmaste vänner gått in i en djup depression. Fanns en viss kille som kanske var lite väldigt kär i mig, men det var inte ömsesidigt. Dock är det tvärtom nu. Fast jag vet inte om det är ömsesidigt, men att han tyckt om mig en gång ger mig ändå lite hopp om att han ska göra det igen.
 
Februari - Mars: Dessa månader är väldigt oklara. Vet att jag tog många promenader i min ensamhet. Fick fina minnen med min lillasyster. 
 
April: Vi åkte till Norge med "familjen" och åkte skidor. Bra vecka. 
 
Maj: Gjorde dans-audition. Det gick bra. 
 
Juni: Fick sommarlov. Många turer till Liseberg med vännerna. Vi började dansträningarna till Partille Cup. 
 
Juli: I början av Juli höll Partille Cup invigningen hus. Det var roligt. Nästan direkt inpå började dansträningarna för Gothia Cup och även det hölls hus en vecka efter, det var mäktigt. Under Gothia veckan åkte jag in med fina vänner och kollade runt lite på killar. Låtsades vara intresserad av fotboll. Sista dagen träffade jag två pojkar från Libanon som var väldigt trevliga och dem respekterade oss. Två människor som jag pratar med än idag.
 
Augusti: Skolan började. Åkte till Varberg med min morbror och träffade en av hans barndoms-vänner som jag sett mycket av under mina tidiga år. Besökte mormors grav med mamma, det var jobbigt. Tappade mina bästa vänner. Jag fanns inte längre.
 
September: Jag antar att det var här som morfar blev riktigt sjuk. Bokade språkresa. Den stora förändringen började ske. Ville inte vara fin och perfekt längre. Bytte ut min musik från Justin Bieber till punk. Tänkte mycket.
 
Oktober - November: Drack mycket te.Kollade mycket på serier. Fyllde år. Läste böcker. Hade misslyckade umgänge med mina föräldrar, de förde tillbaka mig till barndomen. Var ledsen. Kände mig utanför. Tänkte mycket på mormor, 22 november. 
 
Och nu, december: Jobbig månad. Föll in i någon slags kärlekstvist. Hade dansuppvisningar. Tillbringade mycket tid på Tumblr. Sjöng mycket. Gav mig på att lära mig spela keyboard lite bättre. Ogillade allt och alla. Hade många spontana söndagar (som vi kallar det) med min bästa vän, likaså i november. Serier. Ville ha större förändringar. Klippte av mig håret, låtsades vara för glad. Slutade skolan, blev besviken på mig själv för mina betyg. Ännu fler misslyckade umgängen, mycket tankar. Morfar åkte in på Sahlgrenska.
 
2012 är i allmänhet väldigt oklart för mig. Så mycket jag gjort, så lite jag kommer ihåg. Och det jag kommer ihåg kan jag inte sätta tid eller månad på eller så är det bara för oviktigt för att skriva ner. 
 
Vill ha imorgon, vill ha nyår. Vill ha 2013, en ny början. 
 
 
 

kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0